Πέμπτη 9 Φεβρουαρίου 2012

Παραξενιές της φύσης

Εντυπωσιακή η θαλασσοταραχή στα νότια παράλια και γενικευμένη ανεμοθύελλα ΝΑ στο νησί, με ζημιές μικρές ή μεγάλες σχεδόν παντού και ιδίως στα λιμανάκια και τις παράλιες πόλεις της Νότιας Κρήτης, από την Παλαιόχωρα μέχρι την Ιεράπετρα. Το προχθεσινό χαμηλό επηρέασε τελικά πολύ και το νησί, παρά την πολύ βορειότερη πορεία του. Το περίεργο είναι ότι πριν από 15 χρόνια, την ίδια ακριβώς ημερομηνία (7-8 Φεβρουαρίου 1996), ένα άλλο εξίσου βαθύ χαμηλό (980 ΗΡ) παρόλο που πέρασε νότια της Κρήτης, δηλαδή σε πλάτη που εγώ τουλάχιστον ποτέ δεν θυμάμαι, προκάλεσε και αυτό πολύ δυνατή θαλασσοταραχή στη νότια Κρήτη αλλά οι άνεμοι δεν είχαν καμία σχέση. Ηταν πολύ-πολύ ασθενέστεροι. Απλά τότε το χαμηλό έδωσε πολλές βροχές στην Κρήτη.
Τι παράξενη που είναι η φύση ...
Κατά τα λοιπά, αρχίζω και ζηλεύω. Πότε θα έχομε και μεις έντονο χιονιά ; Τον Φλεβάρη 1929 και 1956, που υπήρξαν εξαιρετικά ψυχροί πανευρωπαικά, έφθασαν και σε μας σφοδρότατες προσήνεμες κακοκαιρίες. Φέτος τι γίνεται ; Μέχρι τώρα η εκνευριστική πορεία των συστημάτων από το Ιόνιο επιτρέπει μόνο απολειφάδια να φτάνουν σε μας.
Αν και έχω μια ελπίδα γύρω στα γενέθλιά μου, στις 18, όπως συχνά μου κάνει δώρο ο αγαπημένος μου μήνας.
ΓΣ

4 σχόλια:

Ανώνυμος είπε...

Τον Φλεβάρη του 1929 ή του '28, (υπολογίζοντας με την ηλικία της γιαγιάς μου) μου έλεγε ότι το χιόνι στο νησάκι απέναντι απ' το Μόχλος-Σητείας(Άγιος Νικόλαος λέγεται) έκανε να λίσει 5 μέρες!!
Ακόμα και στα παραθαλάσσια δυσκολευότανε να θρέψουνε τα ζούμπερα,το χιόνι είχε καλύψει τα πάντα..
Αυτές είναι χιονιάδες.

Μανόλης Συλλιγνάκης

Leandros είπε...

56mm έδωσε η ΕΜΥ στο αεροδρόμιο Χανίων για τις 8.2.2012

Cte είπε...

60,5 mm στο αναλογικό μου στο Δαράτσο.

Stylianakis είπε...

Τα "δώρα" που εννοώ ήρθαν στις 18-2-1983, 2003 και 2008, ιδίως.
Οσο για το εξαιρετικά ενδιαφέρον σχόλιο του "ανώνυμου" φίλου, μάλλον επρόκειτο για το τελευταίο δεκαήμερο Φλεβάρη 1928.
ΓΣ